10% på vogner & mer* ☀️
10% på vogner & mer* ☀️
Kopier koden her:
10OUT1295
00
Tim.
00
Min.
00
Sek.
Hent rabattkoden

FAQ

Innhold

  1. Bestilling
  2. Levering og frakt
  3. Reklamasjon og retur
  4. Betaling
  5. Trygghet for kunden
  6. Rabatter og rabattkuponger
  7. Sikkerhetsvilkår og sikkerhetsgaranti
  8. Kundeservice

Bestilling

Jeg ønsker å bestille fra dere - hvordan gjør jeg det?
Du finner alle produktene på hjemmesiden vår. Når du har funnet fram til det produktet eller de produktene du var på utkikk etter, så klikker du på "Legg produktet i" varekurven. Varen/varene blir automatisk lagt inn i varekurven. For at du senere skal kunne gå til kassen og kjøpe varen, klikker du på varekurven som du finner på siden lengst oppe til høyre. Her oppgir du all nødvendig informasjon samt betalingsopplysninger. Du kan betale via faktura, med kort, Paypal eller forskuddsbetaling. Vær nøye med å velge den betalingsmetoden som du ønsker å bruke. Mer informasjon om betalingsmetoder får du her. Etter at vi har mottatt bestillingen din, får du en bekreftelse vie e-post med all informasjon du trenger.

Jeg bor utenfor Norge - kan jeg bestille fra et annet sted?
pinkorblue.no lever varene sine dessverre kun innenfor Norges grenser. Bor du for eksempel i Finland kan du ikke bestille hos oss. Vi har derimot søskenbutikker i flere europeiske land, slik at du kan bestille i fra dem om de finnes i ditt respektive land. Disse er: Belgia (pinkorblue.be), Danmark (pinkorblue.dk), Finland (pinkorblue.fi), Frankrike (roseoubleu.fr), Italia (pinkorblue.it), Nederland (pinkorblue.nl), Polen (pinkorblue.pl), Sveits (baby-markt.ch), Tsjekkia (pinkorblue.cz), Tyskland (babymarkt.de) og Østerrike (baby-markt.at).
Varen jeg vil kjøpe er midlertidig utsolgt - Når kan jeg bestille den igjen?
Hvis en vare er midlertidig utsolgt kan du klikke på "Overvåke" knappen for å legge produktet under overvåkning, og du må dessuten oppgi din e-postadresse. Med en gang varen finnes inne på lageret igjen, sender vi deg en e-post.

Jeg har lagt inn en bestilling - Er det mulig å legge en vare til den samme bestillingen i ettertid?
Det kommer an på hvor langt bestillingen din er kommet inne i systemet. Ta kontakt med vår kundeservice så fort som mulig via telefon eller e-post info@pinkorblue.no og ha klart ditt bestillingsnummer og de varene som du ønsker å legge til bestillingen, så hjelper vi deg videre.

Jeg vil avbryte/annullere bestillingen min - Hvordan gjør jeg det?
Du bør sende oss en e-post så fort som mulig der du oppgir ditt bestillingsnummer og ditt navn samt en bekreftelse på at du vil annullere bestillingen din. Er varene dine allerede blitt sendt ut til deg, er det ikke lenger mulig å annullere bestillingen.

Levering og Frakt

Hvor mye koster frakten?
Vi sender alle pakkene våre med Postnord. Varene blir sendt til det nærmeste hentestedet.

Når du handler for 1000 kroner eller mer, byr vi på fri frakt.
For bestillinger under 1000 kroner koster frakten 49 kroner.

Når får jeg de bestilte varene mine?

Vi har en effektiv logistikkløsning, slik at vi er i stand til å levere pakkene innen 3-7 virkedager etter at de er blitt sendt fra oss. Leveringstiden avhenger selvfølgelig av hvor i Norge det bor og kan dermed variere. Samtidig med at pakken din blir sendt ut til deg mottar du en bekreftelse fra oss via e-post. Her får du oppgitt kollinummeret, slik at du kan spore pakken din via Postnords hjemmesiden


Jeg har ikke mottatt hele bestillingen min! Hvorfor?
For bestillinger som inneholder mer enn et produkt kan det hende at leveringen deles opp i to ulike forsendelser. I tilfellet det skjer sender vi deg to ulike kollinumre per e-post, som du kan bruke for å spore pakkene dine.

Er det mulig å få sending- eller kollinummeret til min bestilling for å spore pakken?
Sending- eller kollinummeret får du alltid via e-post med det samme vi har sendt pakken ut til deg.

Reklamasjon og retur

Jeg angrer på kjøpet mitt og ønsker å sende bestillingen min tilbake - Hvordan går jeg frem?
Som kunde har rett til å angre på kjøpet ditt, og du kan sende tilbake varene dine innen 14 dager uten å måtte oppgi årak til returen. Angreretten begynner å gjelde fra den dag du har mottatt den siste varen din. Det holder at du gir oss beskjed om at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager. Du behøver altså ikke å ha sendt varen tilbake innen 14 dager for at angreretten skal gjelde.

Slik gjør du en retur:
1. Ta kontakt med vår kundeservice enten via e-post eller telefon for å melde ifra om din retur og for å motta en forhåndsfylt returfraktseddel.
2. Fyll ut et returskjema som følger med i pakken din. Om det ikke var med i pakken, kan du eventuelt skrive en lapp med ordrenummeret og legge den inn i pakken.
3. Pakk inn varen(e) ordentlig og bruk den opprinnelige forpakningen samt en beskyttende transportemballasje, tilsvarende den som varen ble levert i.
4. Du kan nå returnere varen(e) til pinkorblue.no ved å klistre den forhåndsfylte returfraktseddelen på pakken.
5. Ta vare på kollinummret og kvitteringen helt fram til pakken er kommet tilbake til oss. Så snart vi har mottatt pakken din, får du en automatisk mail fra oss som bekrefter dette.
Angreretten gjelder ikke for varer med brutt forsegling. Hvis varen(e) befinner seg i brukt stand når de returneres til oss, så kommer den/de automatisk å bli sendt tilbake til avsenderen.

Jeg har fått feil vare! Hva skal jeg gjøre?
Ta kontakt med vår kundeservice via e-post info@pinkorblue.no for å gi oss beskjed om at du har fått feil vare, så hjelper vi deg videre med å sende pakken tilbake til oss. Husk å oppgi bestillingsnummeret.

Varen min har feil/mangel/defekt ved levering - Hva skal jeg gjøre?
Du har reklamsjonsrett om varen(e) du har mottatt er defekt eller har feil og mangler ved levering. Ved en reklamsjonssak skal du alltid ta kontakte vår kundeservice som hjelper deg videre i prosessen. Det er viktig at du sender oss ordrenummeret, artikkelnummeret på varen og en kort beskrivelse med bilder som bekrefter feilen/defekten. Dette er for at reklamsjonsavdelingen eller produsenten selv skal kunne konstantere feil/defekter og avgjøre om du eventuelt kan få tilsendt en reservedel. Ellers kan du sende varen(e) tilbake til oss og gi oss beskjed om du ønsker å annullere bestillingen og få pengene tilbake eller eventuelt motta en annen vare.

Betaling

Hvilke betalingsmetoder finnes det?
Vi tilbyr følgende betalingsmetoder

• Klarna checkout
• Kortbetaling - Visa, Mastercard
• Faktura
• Direktebetaling med nettbank
• Klarna Direkt

•  Forskuddsbetaling
•  Paypal

Hvordan fungerer Klarna kortbetaling?
Ved betaling med kredittkort blir du koblet videre til en kryptert side der du er nødt til å oppgi dine kortopplysninger. Om ditt kort er tilkoblet til 3D-Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode), så kommer du automatisk til å bli ledet videre for å godkjenne transaksjonen. Din konto belastes selvfølgelig først når bestillingen din er blitt sendt. Om du i mellomtiden skulle endre din bestilling, slik at du eventuelt ender opp med et mindre beløp enn i utgangspunktet, så blir kontoen din belastet med det beløpet tilsvarende de varer som blir sendt til deg. Betaling med kort er enkel og rask og du slipper unna ekstra gebyrer og konstnader.

Hvordan fungerer Klarna Faktura?
Om du godkjenner kjøpet uten å ha valgt en bestemt betalingsmetode, så blir betalingsmetoden din automatisk gjort om til Klarna Faktura. Faktura blir sendt til deg via e-post så snart pakken din blir sendt ut til deg. Etter at kjøpet er blitt gjennomført, kan du velge om du vil få tilsendt faktura per post. Da tilkommer det en avgift på 5 kr. Om du eventuelt skulle ønske å forlenge betalingstiden med 10 dagar, så kan du søke om dette via Klarnas hjemmeside. Mer om dette kan du lese her.

Hvordan fungerer Klarna Direktebetaling?
Når du velger å betale med direktebetaling, velger du selv din nettbank og blir således ledet videre til innloggingssiden til nettbanken din for en særskilt verifikasjon via bankens sikkerhetssystem (vanligvis via bankboks eller BankID).

Hvordan fungerer Klarna Direkt?
Ved betaling med Klarna direktebetaling går betalingen rett fra kundenes bankkonto. Man handler uten å oppgi kortopplysninger. Kunden legitimerer seg og godkjenner betalingen med sin egen BankID. Din konto belastes så snart varene er blitt sendt ut til deg.

Hvordan fungerer Forskuddsbetaling?
Ved forskuddsbetaling blir varene dine først sendt ut etter at betalingen har skjedd, dvs. etter at vi har registert betalingen din. Totalbeløpet skal overføres til vår norske konto i den Danske Bank. I bestillingsbekreftelsen som blir sendt ut til deg etter at du har gjennomført ditt kjøp, får du oppgitt beløpet, kontoopplysninger, samt ordrenummeret ditt. Ved overføringen skal ordrenummeret alltid oppgis som en referanse til mottakeren. Dette er for at vi skal kunne tilknytte overføringen av et gitt beløp akkurat til deg. Får du ikke plass til å skrive inn hele nummeret, kan du ta bort "NO" og skrive inn kun det oppgitte antallet siffer. Vær oppmerksom på at det kan ta et par virkedager før vi får overført beløpet og får sendt varene dine.
Våre kontoopplysninger er:

Bank: Danske Bank
Kontonummer: 8601 49 64527
BIC/SWIFT: DABANO22
IBAN: NO4286014964527

Vær oppmerksom på at / pengebeløpet overføres til den Danske Bank i Norge.

Hvordan fungerer betaling med Paypal?
PayPal er en av verdens største betalingstjenester på nettet. Med PayPal kan du enten betale ved hjelp av følgende bankkort som Visa eller MasterCard, eller overføre penger ved hjelp av en registrert PayPal-konto.
Når du velger å betale med PayPal viderekobles din bestilling til PayPal-kontoen din som automatisk vil belaste den tilknyttende bankkontoen for å dekke beløpet. Om du allerede har en registrert PayPal-konto kan du anvende denne for enkel overføring av penger uten at du behøver å oppgi noen form for personlige data- og kontoopplysninger. Så snart vi får bekreftelse fra PayPal om at din betaling er godkjent, sender vi bestillingen din. Mer om Paypal kan du lese her ved å klikke på linken: https://www.paypal.com/no/

Trygghet for kunden


Hva er eKomi kunderecensjoner?
eKomi er et system der kundene kan bedømme butikken vår etter at de har mottatt produktene. Dette er for at nye kunder skal kunne få et inntrykk av hva andre kunder som allerede har handlet hos oss mener om våre tjenester. Det er kun kunder som virkelig har betalt for varene som kan skrive sin anmeldelse hos eKomi for at det endelige meningsresultatet hverken skal kunne manipuleres positivt eller negativt. Du finner anmeldelser lengst nede på siden til venstre.

Rabatter og rabattkuponger

Jeg har en rabattkupong - Hvordan bruker jeg den?

Når du skal til kassen for å betale for varene dine, husk å lese gjennom vilkårene for akkurat den rabattkoden du skal bruke. Det kan hende at en bestemt kode kan ikke brukes i lag med visse varemerker, eller at visse vilkår må oppfylles. Etter at du har lagt varen/varene dine i handlekurven kan du benytte rabattkoden din ved at du klikker på varekurven og går til kassen for å betale. Rabatten trekkes automatisk fra beløpet som du skal betale til slutt.

Legg merke til følgende når du skriver inn koden i feltet:
• Det skal ikke være noe mellomrom i teksten
• Vær nøye med versaler og gemene
• Kravene for koden må oppfylles
• Rabatter kan ikke gjøres opp til kontanter
• Rabatter kan overføres til andre
• Rabattkuponger som har gått tapt erstattes ikke

Hvordan fjerner jeg en rabattkode som jeg allerede har aktivert i kassen?
For å gjøre en kode inaktiv klikker du på "Ta bort" til høyre på den innløste koden.

Rabattkupongen min fungerer ikke. Hva skal jeg gjøre?
Du kan kontrollere følgende: Har du oppnådd den minste ordreverdien for kupongen? Hvor lenge er koden gyldig? Har du oppfylt krav for bruk av koden, og kan akkurat disse varene brukes sammen med denne koden? Hvis koden fremdeles ikke fungerer, kan du ta kontakt med vår kundeservice på info@pinkorblue.no så kan vi se nærmere på om det ikke er eventuelle systemfeil som forårsaker problemet og hjelpe deg med å aktivere koden manuelt.

Legg merke til at rabattkoder ikke gjelder på produkter innen følgende kategorier "Bleier" og "Våtservietter" eller på følgende varemerker: 4YOU, ABC Design, Affenzahn, Angelcare, AXKID, Babybay, babymel, Babymoov, Babyzen, BERG Toys, bergtoys, Besafe, Britax, Bugaboo, Croozer, Cybex, DerDieDas, Doona, Flexa, gb, Hauck, iKon, Jetkids, Joie, KAPLA, Kiddy, Kids Concept, Manduca, Maxi Cosi, MCNeill, Minimeis, Moon, Nomi, Osann, PAIDI Kindermöbel, Peg-Perego, Qeridoo, Quinny, Safety 1st, Scout, Silver Cross, Stokke, storksak, Take it Easy, TFK, VOKSI, Wickelkinder. Rabattkoder kan ikke løses inn i ettertid eller byttes mot kontanter. Rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabattkoder eller verdikuponger.

Sikkerhetsvilkår og sikkerhetsgaranti


Er mine personlige opplysninger sikre hos dere?
Ja, vi legge veldig stor vekt på verne om dine opplysninger. Dette sikres ved at vi benytter SSL 128-koden og sikker samt oppdatert kryptografi gjennom hele prosessen. Vi selger ikke dine opplysninger videre til en tredjepart.

Hvor finner jeg Allmenne kjøpsvilkår for pinkorblue.no?
Du finner våre allmenne kjøpsvilkår her.

Kundeservice

Jeg har et spørsmål eller ønsker å kommentere noe - Hvordan gjør jeg det?
Å ha fornøyde kunder er veldig viktig for oss. Du kan enkelt og greit ta kontakt med vår kundeservice vie e-post eller telefon. For at vi skal kunne hjelpe deg på best mulig måte er det fint om du skildrer problemet ditt i korte trekk og oppgir bestillingsnummeret ved henvendelsen.

Hvor og når kan jeg kontakte pinkorblue.no kundeservice?
Du kan kontakte vår kundeservice fra mandag til fredag mellom klokken 09:00-16:00.

Telefonnummer: 21 95 68 57
E-post: info@pinkorblue.no